Allmänna Villkor

Genom att köpa en vara via vår hemsida eller per telefon ingår du ett avtal med oss. Du godkänner i och med ditt köp att vi får lagra dina kunduppgifter, att vi får kommunicera till dig adekvat information gällande ditt köp samt ytterligare information som nyhetsbrev etc. om du godkänt detta.

Nedan följer en beskrivning av våra köpevillkor. För frågor kring dessa villkor är du välkommen att ringa oss på vardagar kl. 08.00–19.00 på Tel 0200–564636 eller mejla till info@24sjuhandel.se

Betalning

Betalning med faktura erbjuds till företag.

Leverans- och öppettider

Vi erbjuder fri hemleverans för beställningar över 700 kr till endast kunder som bor i Stockholm i en omkrets på 50 km från vår anläggning. Avhämtning är alltid tillgänglig för alla. För er som bor i Stockholm, tänk på att beställa era varor senast klockan 12.00 dagen innan ni önskar ha dem levererade eller för avhämtning. Vi har hemleverans tisdag, onsdag och torsdag 12:00-21:00 och fredagar 14:00 - 22:00.

Öppettider för avhämtning från vår produktionsanläggning, gäller tisdag, onsdag och torsdag mellan 12:00-18:00 och fredagar mellan kl. 14:00-18:00.

Vid beställning av en vara med ett s.k. viktspann (t.ex. 2,0–2,5kg) betalar du alltid den lägsta vikten. Om produkten har högre vikt kontaktar vi er för att betala mellanskillnaden. Det exakta priset baseras alltid på den exakta vikten man får hemlevererad.

Varor

24sjuhandel.se eftersträvar att leverera varor av hög kvalitet och med bra hållbarhet. I det fall beställd vara inte finns i lager ersätter vi varan med en likvärdig eller bättre. Du betalar då priset för den billigaste varan

Retur & Reklamation

Fel

Om något fel skulle föreligga ber vi dig kontakta 24sjuhandel.se. Vårt ansvar är begränsat till varans värde samt eventuella returkostnader. För att varan ska kunna reklameras måste originalförpackningen finnas kvar.

Det vi behöver veta för att enkelt kunna hjälpa dig är:

Ditt ordernummer

Vilken vara som saknas och antalet

Vilken vara du har fått istället och antalet

Foto på fram och baksida av den vara du har fått felaktigt, så att vi kan korrigera detta på vårt lager.

Kontakta kundservice eller ring oss på 0200–564636

Skada

Om din order har skadats under transporten är det viktigt att du dokumenterar skadorna genom att ta foton, se nedan.

Du behöver dokumentera:

Bild på kartong- och ev emballageskador.

Bild på fraktsedeln (kartongens adresslapp).

Bild på den vara/de varor som har skadats.

Bild uppifrån, rakt ner i kartongen på hur varorna låg packade.

Kontakta kundservice eller ring oss på 0200–564636 och uppge:

Ditt ordernummer.

Vilka varor som behövt kasseras och antal.

Bifoga bilderna du har dokumenterat.

Fattas en vara

Om du saknar en vara behöver du kontakta vår kundservice så hjälper vi dig.

När du hör av dig till oss behöver du uppge:

Ditt ordernummer

Vilken vara och antalet du saknar

Kontakta kundservice eller ring oss på 0200–564636

Ångerrätt

Privatpersoner har ångerrätt enligt Distans- och hemförsäljningslagen (SFS 2005:59). Det innebär en rätt att inom 14 dagar från leverans ångra köp av vissa varor. Ångerrätten gäller inte varor som på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas eller som snabbt kan försämras eller bli för gamla. Du kan därför inte ångra köp av matvaror från 24sjuhandel.se.

Reklamation

Om du inte känner dig nöjd med en viss produkt/vara/artikel ska du i första hand Kontakta kundservice eller ring oss på 0200–564636

Du behöver uppge:

Ditt ordernummer.

En tydlig beskrivning av orsaken till att du inte är nöjd med produkten.

Bifoga tydliga bilder på varan och orsaken.

Force majeure

Skulle MatHalal.se på grund av omständighet, som kan anses ligga bortom 24sjuhandel.se:s kontroll (”Force majeure”), vara förhindrad att utföra våra åtaganden gentemot dig, utgör detta inte ett avtalsbrott.

Även vid Force majeure-situationer kommer MatHalal.se alltid att i möjligaste mån försöka utföra våra åtaganden och i de fall där detta inte är möjligt i skälig omfattning kompensera dig.

Tvist

Vid en eventuell tvist hänvisar vi till Allmänna Reklamationsnämnden. Vi följer alltid Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Behandling av personuppgifter

24sjuhandel.se behandlar dina personuppgifter, såsom dina kontaktuppgifter och dina köp för att skapa en relevant köpupplevelse för dig. Läs mer om vår behandling av dina personuppgifter i vår integritetspolicy på https://www.mathalal.se/integritetspolicy/.

Prenumeration på nyhetsbrev

Vi skickar nyhetsbrev till den e-postadress du använder när du skapar ett konto på 24sjuhandel.se. Du kan när som helst avsluta denna prenumation genom att avregistrera dig från nyhetsbrevet längst ned i varje utskick.

Tjänster som erbjuds på www.24sjuhandel.se tillhandahålls av:

24sju Handel AB

Organisationsnummer: 556642-1433

Brantvägen, 133 42 Saltsjöbaden

e-post: info@24sjuhandel.se

Tel: 0200–564636